Una eina per a aconseguir voluntaris que participen en assajos clínics gana el primer Cienciathon del Parc Científic de la UA

CTN1
CTN10
CTN11
CTN12
CTN13
CTN14
CTN17
CTN2
CTN3
CTN5
CTN6
CTN7
CTN9

El segon premi recau en un xiclet que canvia de color quan detecta elements nocius en l'aire o en la boca de l'usuari.

Alacant, 2 de novembre de 2019. El Parc Científic d'Alacant (PCA) i l'Associació d'Estudiants MULTITEC han organitzat el primer Cienciathon, que s'ha celebrat aquest passat cap de setmana a la sala Innospace de l'Edifici Nous Instituts de la Universitat d'Alacant.

Es tracta d'un esdeveniment dirigit principalment a alumnes o egressats de la UA en el qual es va proposar la resolució d'un repte científic %u2013 tecnològic: %u201CCiència aplicada a la sostenibilitat. De la dada a la conscienciació social%u201D. A partir d'ací, els prop de 40 participants, organitzats en grups i durant 48 hores, havien de treballar en solucions científic tecnològiques al repte plantejat, sempre amb l'ajuda dels diferents mentors de les empreses col·laboradores.

En l'esdeveniment, a més de la Universitat d'Alacant han col·laborat cinc empreses, totes elles vinculades al PCA, tres científiques, relacionades amb la biotecnologia i dues purament tecnològiques.: Labaqua. Bioithas, Q-Pharma, Nouss Intelligence i Verne Group. Professionals de totes elles han sigut els encarregats de mentorizar els equips i de ser el jurat que va triar els destinataris dels diferents premis.

Aquest esdeveniment ha sigut absolutament multidisciplinari, acollint participants de diverses titulacions de la UA: Biologia, Geologia, TADE, Robòtica, Econòmiques, matemàtiques, ADE, Química, Enginyeria Multimèdia i Informàtica, entre altres.

Guanyadors. El primer premi atorgat pel jurat i consistent en 600 %u20AC, va anar a parar a Luis López, Carlos Fernández i Vera Santacatalina per la seua solució Biobridge, una eina enfocada a facilitar la captació de voluntaris per a la seua participació en el desenvolupament d'assajos clínics.

El segon premi, dotat amb 400 %u20AC va ser per al projecte Airgum, desenvolupat per Diana Sánchez, Ramón Quiles, Ana Aragó, Miguel Martínez i Javier Color. La seua solució era una proposta innovadora consistent en un xiclet que quan detecta elements nocius en la boca de l'usuari o en l'aire canvia de color advertint així dels riscos de l'ambient.

Olga Francés, gerent del PCA va mostrar la seua satisfacció per l'alt %u201Cnivell que han demostrat tots els participants, així com l'ambient de col·laboració i companyonia en el qual s'ha desenvolupat l'esdeveniment%u201D. Francés també va voler reconèixer %u201Cla magnífica labor realitzada pels més de 15 mentors de les diferents empreses col·laboradores que van fer una gran faena orientant i fent costat als participants%u201D. Finalment, la gerent del PCA va anunciar la voluntat i disposició del PCA a repetir l'experiència l'any que ve i va convocar a organitzadors, patrocinadors i participants %u201Ca treballar des de ja per a l'organització del segon Cienciathon Parc Científic d'Alacant%u201D.

Aquesta acció s'emmarca dins de les activitats finançades per l'Agència Valenciana de la Innovació.