TRENTA CIENTÍFICS EUROPEUS ES REUNEIXEN EN EL PARC CIENTÍFIC D'ALACANT PER A VALORAR EL PRIMER ANY DE VIDA DEL PROJECTE MASTRO Parc Científic d'Alacant

Logo Parc Científic d'Alacant   Parc Científic d'Alacant

Applynano Solutions, empresa de base tecnològica, sorgida de la Universitat d'Alacant, i vinculada en l'actualitat al Parc Científic, ha organitzat, juntament amb el grup de recerca d'enginyeria civil de la UA, la primera reunió de valoració del treball realitzat en el primer any de vida d'aquest projecte europeu. MASTRO, Intelligent Bulk Materials for a Smart Transport Sector, iniciat al desembre 2017, té com a objectiu desenvolupar materials intel·ligents amb capacitat d'acte-resposta per al sector del transport, en particular, industrial aeroespacial, automoció i infraestructures.

Es tracta d'un projecte finançat per la Comissió Europea en el marc del programa Horitzó 2020, amb una durada de 42 mesos i un consorci de 16 participants, liderat per Acciona i format per empreses, universitats i instituts de recerca de diversos països europeus.

A aquesta primera reunió celebrada a Alacant, han acudit investigadors d'empreses i universitats britàniques, franceses, italianes, portugueses, alemanyes i espanyoles.

Il·luminada Rodríguez, CEO d'Applyanano, ha indicat que la seua empresa: “treballa en la funcionalización de diferents nanomateriales de carboni, entre ells, nanotubos de carboni, grafit i els seus derivats, amb l'objectiu de preparar materials compostos en diferents matrius termostables i termoplàstiques (resines epoxi, poliamides, poliolefinas, elastòmers, etc.), així com en matrius cementíceas i asfalts. La utilització dels nanomateriales derivats del carboni, permetrà optimitzar la capacitat d'acte-resposta d'aquests materials intel·ligents en termes d'acte-protecció, acte-guarit i acte-reparació, acte-sensorización i desglaç”. A més, Applynano participarà en l'escalat de la producció dels nanomateriales per a la fabricació de prototips i proves industrials.