SIGNA ADDENDA CONVENI PCA - AJUNTAMENT ALACANT

El Parc Científic i l'Ajuntament d'Alacant intensifiquen la seua col·laboració per a afavorir l'ampliació del Parc Científic i la implantació de noves empreses tecnològiques en la ciutat

Alacant, 21 d'octubre de 2019. El rector de la Universitat d'Alacant i president de la Fundació Parc Científic d'Alacant, Manuel Palomar i l'Alcalde de l'Ajuntament d'Alacant, Luis Barcala, han signat aquest matí una addenda al conveni de col·laboració que les dues entitats van subscriure en 2013, mitjançant el qual es comprometen a impulsar el desenvolupament de 800.000 metres quadrats de sòl de dotacional per al desenvolupament del Parc Científic, l'impuls i la captació d'empreses de base tecnològica, digitals i d'innovació, en el marc de l'estratègia municipal 'Alacant Futura'.

L'addenda arreplega l'interès d'ambdues parts %u201Cde potenciar i intensificar encara més la col·laboració mútua en el desenvolupament d'actuacions conjuntes per a seguir afavorint la transferència de coneixement i talent a empreses alacantines per part de la Universitat i de les empreses vinculades al parc Científic%u201D. En un dels seus apartats, el Pla Especial de Reserva de Sòl Dotacional, s'estableix que ambdues parts impulsaran d'ofici l'aprovació d'aquest instrument urbanístic i col·laboraran en accions orientades %u201Ca la millora integral de les àrees industrials en la ciutat d'Alacant%u201D.

L'Alcalde d'Alacant, Luis Barcala ha manifestat que "ampliem el conveni de 2013 amb unes noves circumstàncies de col·laboració que respon als projectes i estratègies de 2019 de la UA i l'Ajuntament". "Amb la signatura d'aquesta addenda vam mostrar el suport incondicional de l'Ajuntament al Parc Científic dins de l'estratègia de 'Alacant Futura' per a convertir Alacant en pol d'atracció d'indústries tecnològiques i el Parc Científic és el senyal d'identitat d'aquesta estratègia" ha assenyalat l'alcalde, qui ha afegit que per açò és fonamental el suport al projecte de l'Ajuntament i la importància de sumar forces per a aconseguir aqueix objectiu comú, com l'és també amb el districte digital". "Anem a col·laborar amb les necessitats de la UA començant pel desenvolupament de 800.000 metres quadrats a través del Pla Especial que es tramita amb la Generalitat i continuant amb qualsevol altra necessitat per a col·laborar que aquest Parc Científic siga una referència internacional", ha subratllat Barcala.

Per la seua banda, Manuel Palomar, rector de la Universitat d'Alacant i president de la Fundació Parc Científic d'Alacant ha mostrat la seua satisfacció "perquè tenim l'oportunitat de visualitzar i veure el desenvolupament de les obres i del Pla Especial que tenim la UA i l'Ajuntament, i perquè la signatura de l'Addenda ens va a permetre seguir desenvolupant tota la zona i agilitar els tràmits per a la implantació d'empreses". "Per a nosaltres el Parc Científic és un punt de desenvolupament important per a Alacant i tota la seua província perquè tenim unes condicions de comunicacions magnífiques i el fet que tinguem perfectament alineat a l'Ajuntament i el seu coneixement és extraordinari que es veja la importància que pot tenir per a Alacant el seu desenvolupament".

L'Ajuntament d'Alacant s'ha compromès a impulsar, afavorir i incentivar l'activitat d'empreses intensives en tecnologia o coneixement, a través de la promoció d'incentius econòmics, fiscals i logístics la competència dels quals corresponga al propi Ajuntament, i especialment en relació a aquelles empreses que es vinculen al Parc Científic. L'Ajuntament també impulsarà d'ofici els tràmits administratius necessaris per a la implantació d'empreses en el Parc Científic d'Alacant, vetlant per la major agilitat possible en el compliment de terminis i tràmits.