Polo Innovació Alcoi

El Parc Científic d'Alacant i la Cambra de Comerç d'Alcoi s'alien per a crear un pol d'innovació

L'objectiu de la iniciativa serà promoure la innovació, la transferència de coneixement i la cooperació universitat-empresa, a través de l'execució de diferents accions que desenvoluparen conjuntament ambdues institucions

El rector de la Universitat d'Alacant i president de la Fundació Parc Científic d'Alacant, Manuel Palomar, i Pablo de Gracia, president de la Cambra de comerç d'Alcoi han signat el conveni aquest matí

Alacant. Dilluns, 11 de febrer de 2019

Aquest dilluns s'ha celebrat en el despatx del rector de la Universitat d'Alacant la signatura del conveni de col·laboració entre la Cambra de comerç d'Alcoi i el Parc Científic d'Alacant (PCA) rubricat pel rector i president de la Fundació Parc Científic d'Alacant, Manuel Palomar, i Pablo de Gracia Pérez, president de la Cambra de comerç d'Alcoi. Un acte en el qual també ha participat Olga Francés, gerent del PCA.

La signatura d'aquest conveni de col·laboració entre ambdues entitats suposarà la creació d'un pol d'innovació a Alcoi, amb l'objectiu fonamental d'afavorir la cooperació entre les start-ups vincualdas al parc amb les empreses que conformen un dels teixits empresarials més importants de la Comunitat Valenciana. El conveni també tractarà de potenciar i promoure entre les empreses del nord de la província la innovació i la inversió en R+D.

Entre les activitats a desenvolupar recollides en el conveni, destaca l'organització, desenvolupament i difusió de jornades, trobades tecnològiques i fòrums d'innovació, promoure la gestió i la retenció del talent,  així com potenciar la difusió del coneixement científic, transferència de tecnologia i desenvolupament empresarial. També s'apostarà per fomentar la cooperació interempresarial i el contacte entre les empreses vinculades al Parc Científic d'Alacant amb les associades a la Cambra de comerç i de totes elles amb inversors i altres socis comercials i tecnològics, amb els quals puguen sorgir relacions i sinergies empresarials i de col·laboració.

Manuel Palomar, president de la Fundació Parc Científic d'Alacant ha destacat que Alcoi “s'ha convertit en un pol d'atracció tecnològica, de recerca, innovació i formació. Avantatges que aquest acord de col·laboració entre la Cambra de comerç i el Parc Científic sabrà aprofitar i potenciar”.

Per la seua banda, Pablo de Gracia va mostrar la seua satisfacció per un conveni que “serà positiu per a ambdues parts”. El president de la Càmera ha assenyalat que “en ocasions hi ha empreses amb projectes i idees i no saben on acudir, a través d'aquest acord la Càmera farà de nexe entre la universitat i les empreses a Alcoi”.