Los parques científicos recibirán 1,7 millones para potenciar la innovación

Valéncia, 29 jul (EFE).- L'IVACE, dependent de la Conselleria d'Economia, i els parcs científics de les universitats públiques han signat convenis dotats amb 1,75 milions d'euros per a recolzar activitats de R+D i activitats enfocades a potenciar l'emprendimiento innovador.

El conseller d'Economia, Rafa Climent, ha assenyalat durant la signatura dels convenis que aquestes accions contribuiran a incrementar la inversió privada en R+D, a afavorir l'evolució dels sectors productius i la creació d'ocupació estable i de qualitat, ha informat la Generalitat.
Per a Climent, és important que hi haja més coneixement en el món empresarial per a incrementar la productivitat i aquests convenis són "punta de llança" perquè les empreses canvien el xip i ffacen factible que el coneixement arribe, d'una manera transversal, a totes les empreses.
Cadascun dels parcs científics (Fundació Parc Científic de la Universitat de València, Fundació Ciutat Politècnica de la Innovació, Fundació General de la Universitat Jaume I, Fundació Universitas Miguel Hernández de la Comunitat Valenciana i Fundació Parc Científic d'Alacant) rebrà 350.000 euros per a desenvolupar un conjunt d'activitats dirigides a impulsar la transferència de coneixement i tecnologia entre universitat-empresa i recolzar l'emprendimiento innovador.
La Fundació Parc Científic de la Universitat de València analitzarà les possibilitats que presenta les tecnoceldas com micro-espais vinculats a les universitats capaces d'atraure l'emprendimiento innovador i les transferència de tecnologies en entorns allunyats dels grans nuclis urbans.
La Fundació Ciutat Politècnica de la Innovació analitzarà i treballarà sobre la difusió del coneixement de la Universitat Politècnica de València a partir de les oportunitats o necessitats empresarials i a partir de prioritats europees.
La Fundació General de la Universitat Jaume I treballarà en l'obtenció d'un mapa tecnològic-territorial i sectorial que afavorisca el desenvolupament de projectes tecnològics a partir del resultat de les recerques universitàries i les necessitats, capacitats i recursos de les empreses.
La Fundació Universitas Miguel Hernández de la Comunitat Valenciana generarà una xarxa d'HUBS (big data, intel·ligència artificial, Tics, biotecnologia, ciències de la salut, indústries creatives i culturals, turisme intel·ligent, agrotecnología i ecoinnovació) per a impulsar la creació d'empreses innovadores i de base tecnològica.
Finalment, la Fundació Parc Científic d'Alacant celebrarà tallers en temàtiques de suport a la creació i consolidació d'empreses innovadores i tallers oberts sobre transformació empresarial (metodologia Lligen Startup, autodiagnòstic intel·ligència col·lectiva). EFE