LA SPIN-OFF DE LA UA SPACE FARMERS ES VINCULA Al PARC CIENTÍFIC D'ALACANT

Space Farmers incorpora un innovador sistema de biorreactores que garanteix la producció d'espirulina lliure de contaminants i amb una qualitat òptima

spacefarmer

Alacant. Dijous, 27 de juny de 2019

El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, juntament amb la vicerectora de recerca Empare Navarro i la gerent del parc científic, Olga Francés, han participat aquest matí en la signatura de la vinculació de l'empresa de base tecnològica (EBT) Space Farmers al Parc Científic d'Alacant (PCA). Per part de l'empresa han acudit la seua CEO, Miguel Sánchez de León, José Navarrete, soci i CRO i l'investigador de la UA i també soci Antonio Marcilla.

Aquesta nova empresa de base tecnològica de la Universitat d'Alacant està dedicada al desenvolupament i comercialització de productes i tecnologies per a la producció industrial d'espirulina ecològica i micro algues per a diferents sectors aplicant tecnologies i dissenys propis.

Space Farmers ha optimitzat el sistema tradicional de cultiu d'espirulina mitjançant l'ús d'un nou tipus de fotobiorreactores industrials de baix cost. Sánchez de León ha explicat que %u201Cel nostre sistema triplica la productivitat mitjana dels sistemes oberts i multiplica per tres els mesos de producció d'espirulina ecològica d'alta qualitat. La continuïtat en la producció sense estacionalidad ens permet comercialitzar producte en fresc (refrigerat i/o congelat) i en sec (a baixa temperatura o liofilizado)%u201D.

Marcilla és l'investigador responsable de la tecnologia que incorpora Space Farmers, i ha explicat que es tracta %u201Cd'un sistema innovador de fotobiorreactores que garanteix un producte lliure de contaminants i amb una qualitat òptima. Gràcies al disseny d'aquesta innovadora tecnologia l'empresa aconsegueix multiplicar la productivitat mitjana dels sistemes tradicionals i com a resultat s'aconsegueix allargar durant tot l'any el collit de l'espirulina%u201D.

Per la seua banda, Manuel Palomar ha donat la benvinguda a Space Farmers a l'ecosistema del parc científic. El rector de la UA i president de la Fundació PCA ha manifestat la seua satisfacció que %u201Cseguisquen augmentant les empreses que es vinculen al parc, i especialment quan aquestes són EBTs sorgides de la pròpia universitat, ja que aquest fet posa de manifest l'enorme capacitat de la UA de seguir generant R+D+i%u201D.