L'EBT de la UA, Nouss Intelligence, entre les 96 empreses espanyoles beneficiades pel finançament del CDTI amb 250.000 euros

Nouss

Nouss Intelligence, instal·lada al Parc Científic d'Alacant, aconsegueix el màxim finançament atorgat pel CDTI, organisme del Ministeri de Ciència i Innovació.

La spin-off de la Universitat d'Alacant (UA) Nouss Intelligence, empresa vinculada i instal·lada al Parc Científic d'Alacant, ha sigut una de les beneficiades del programa Neotec que anualment concedeix el Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (CDTI), òrgan del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, destinat a nous projectes empresarials d'empreses innovadores.

Només 9 empreses valencianes han accedit a aquesta important ajuda. En total es van presentar prop de 300 projectes en tot l'estat espanyol, havent resultat seleccionats finalment 96

Nouss, per a l'accés a aquesta ajuda ha presentat el seu projecte de Smart %u201CPlanner%u201D com add-in per a altres productes de programari, tant per a clients finals com per a empreses de desenvolupament de programari empresarial. Un component fonamental d'aquesta estratègia és la versió genèrica del Smart Planner, accessible a través de l'Application Programming Interface (API), de manera que altres proveïdors de programari integren la funcionalitat del Smart Planner en els seus sistemes.

NOUSS desenvolupa motors d'intel·ligència artificial que resolen eficaçment complexos problemes d'amplis sectors del mercat. Aquests motors d'intel·ligència comparteixen un nucli conceptual comú, per a després adaptar-se a la resolució de cada problema concret, mitjançant versions acuradament desenvolupades per a cada propòsit. Es manegen bases de dades relacionals i no relacionals, funcionant en el núvol o en les instal·lacions del client, segons els requeriments de cada projecte i es fa un ús extens de tecnologies de Cloud Computing, per a permetre una gran escalabilitat i flexibilitat en la gestió de càrregues de treball.

Els sistemes desenvolupats per Nouss permeten als clients un estalvi significatiu de costos, arribant al 30% en alguns casos, segons proves realitzades recentment, en proporcionar planificació optimitzada dels recursos necessaris per a desenvolupar la seua activitat.

Entre altres projectes d'especial rellevància, l'empresa tecnològica alacantina NOUSS va ser seleccionada aquest mateix any pel Manchester City Football Group per a tractar de millorar la gestió global dels recursos requerits per a l'organització, gestió i seguiment de tots els esdeveniments que es duen a terme en les instal·lacions gestionades pel grup al qual pertany entre altres el Manchester City. A més, NOUSS va ser també seleccionada per la multinacional ACCIONA per a formar part del seu programa per a innovar en el sector dels serveis i Facilities Management.

Fernando Guerrero, CEO de Nouss va mostrar la seua satisfacció per la concessió de l'ajuda. %u201CSens dubte, és un important reconeixement, així com un suport econòmic significatiu, que reforça la nostra capacitat per a poder continuar amb la nostra inversió en recerca i desenvolupament. Aquesta concessió ens demostra que anem pel bon camí i que la nostra solució desperta l'interès tant del sector públic com privat%u201D, va manifestar Guerrero.