El Parc Científic de la UA signa un acord amb Devesa & Calvo i Fellow Funders per a facilitar l'accés a finançament de les seues empreses vinculades

devesa1
devesa2
devesa3
devesa4
devesa5

El conveni també cerca la millora de la gestió financera de les empreses vinculades al parc a través del suport d'experts de tots dos partners

Alacant, 9 de juliol de 2020.

El rector de la Universitat d'Alacant (UA) i president de la Fundació Parc Científic d'Alacant (PCA) Manuel Palomar, ha signat avui un conveni de col·laboració amb el CEO de Devesa & Clau Advocats, David Devesa i amb Francisco Mariscal, CEO de Fellow Funders. L'objecte d'aquest conveni és desenvolupar un marc de col·laboració entre les parts que servisca de llit per a explorar potencials processos d'inversió en empreses innovadores vinculades al PCA que permeta el seu desenvolupament econòmic i empresarial així com dotar-los de les màximes garanties legals per a afrontar amb èxit aquests processos.

En aquest sentit, el conveni arreplega un acord per al desenvolupament de diferents accions que afavorisquen tant l'accés al finançament com la millora de la gestió financera de les empreses vinculades al PCA. Aquestes accions van dirigides a afavorir el finançament de les empreses vinculades al PCA mitjançant la realització d'aportacions tant dineràries com no dineràries, a donar suport al finançament de les empreses vinculades al PCA a través de la posada en contacte amb altres potencials inversors o a través de l'acompanyament per a la seua cotització en mercats borsaris i a col·laborar amb les empreses vinculades al PCA mitjançant accions concretes tendents al desenvolupament de la seua estratègia empresarial, legal i fiscal.

Devesa & Calvo Abogados és una signatura legal especialitzada en la prestació de serveis d'advocacia dels negocis per a empreses, inversors i institucions que operen a Espanya. David Devesa, CEO de Devesa & Calvo, és també Conseller d'Administració de la fintech alacantina FacePhi, societat cotitzada tant en el MAB com en Euronext
Dins de la mena de projectes escomesos pel despatx, destaca l'assessorament per a operacions de&M A, informes de due diligence, així com l'acompanyament legal i fiscal a les companyies en llaures a l'obtenció de fons propis via eixida al MAB, Euronext, micromecenatge o fundraising, amb les màximes garanties per als seus promotors%u201D.

Per part seua, Fellow Funders és una plataforma d'inversió col·lectiva amb dues missions fonamentals: d'una banda, oferir a les empreses una font de finançament alternatiu, i per un altre, oferir als inversors projectes amb alt potencial de creixement.

Després de la signatura del conveni, s'ha realitzat un esdeveniment on Marià Colmenar, soci sènior Fellow Funders ha oferit la ponència %u201CEl paper del Finançament Alternatiu com a motor del creixement empresarial%u201D. A més, diverses empreses vinculades al PCA han tingut la possibilitat de presentar el seu projecte per a rebre l'assessorament i el suport dels nous partners del PCA en finançament privat.

Olga Francés, gerent del PCA, va valorar de forma molt positiva l'acord aconseguit ja que significa que les companyies vinculades al parc veuran reforçat el servei de valor afegit que ja ofereix el parc en matèria de finançament, potenciant en aquest cas instruments de finançament alternatiu. Olga Francés va indicar que %u201Caquest acord continua reforçant al PCA com un espai referent a la província d'Alacant de generació i suport a empreses innovadores i emergents%u201D.

Per part seua, David Devesa, CEO de Devesa & Calvo Abogados va assenyalar que %u201Cens hem adonat que el finançament alternatiu i l'eixida a cotització en mercats de valors són uns grans desconeguts a la província d'Alacant, amb algunes comptades excepcions. Per això, amb aquesta iniciativa conjunta entre el Parc Científic de la UA, Fellow Funders i Devesa & Calvo, volem ajudar les empreses alacantines a créixer amb força, a descobrir nous horitzons en els quals tal vegada encara no hagen pensat%u201D.