El Parc Científic d'Alacant vincula tres empreses més al seu ecosistema

vincsprinter
vincvisophy
canaparvinc

Amb Visophy, Sprinter i Canapar el Parc Científic de la UA ja supera la vintena de companyies vinculades.

Alacant 29 de juliol de 2019. El president de la Fundació Parc Científic d'Alacant i rector de la Universitat d'Alacant (UA), Manuel Palomar, al costat de la vicerectora de recerca i transferència de coneixement, Amparo Navarro, han signat avui els contractes de vinculació amb tres noves companyies que s'han acostat al Parc Científic de la UA per a poder accedir als serveis de valor afegit que aquest ofereix a les empreses.

Plácido Doménech, CEO de Visophy, va anar l'encarregat de signar la vinculació per part d'aquesta companyia de marcat caràcter tecnològic i centrada en l'aplicació d'intel·ligència artificial a diferents escenaris, de forma innovadora i disruptiva. Visophy va ser creada en 1999 per un equip multidisciplinari i actualment treballa en diverses línies de negoci: gestió empresarial, edificis i ciutats intel·ligents. Domenech va afirmar després de la signatura que: "és imprescindible comptar amb aliats com el parc científic per a col·laborar i accedir de forma directa al talent i enorme potencial de la UA. A més, esperem ajudar al fet que Alacant siga referència en el sector tecnològic en general i de la intel·ligència artificial en particular".

Una altra de les companyies que s'han vinculat avui ha sigut Sprinter. El grup de distribució esportiva, un dels més forts d'Espanya i amb seu a Alacant, ha trobat en el Parc Científic d'Alacant el partner ideal per a portar avant tot el procés d'innovació tecnològica que estan implementat en la companyia. Silvestre Segarra, director d'Omnichanel de Sprinter va manifestar la seua satisfacció després de la signatura de la vinculació i va assegurar que "la nostra vinculació al parc respon a la necessitat de cerca d'innovació i talent que necessita la companyia per a afrontar la transformació tecnològica que està vivint el sector del retail".

Finalment, també s'ha vinculat la delegació en la península ibèrica de Canapar. Aquesta multinacional amb base en l'illa italiana de Sicília, té com a principal missió desenvolupar i optimitzar l'agricultura natural i orgànica per a la producció i extracció de cànnabis, tot açò aparellat a la recerca sobre els usos terapèutics d'aquesta substància. En l'actualitat està en procés d'obtenció de l'autorització per part de l'Agència Espanyola del Medicament per a convertir-se així en una de les poques empreses espanyoles amb aquest reconeixement. Miguel Cayuelas, manager de la companyia ha assegurat que amb la seua vinculació al parc esperen "poder seguir desenvolupant acords de col·laboració amb diferents investigadors de la UA que ens permeten avançar en els processos de recerca sobre els usos terapèutics del cànnabis".

Amb aquestes noves incorporacions, ja són més de vint les empreses vinculades al Parc Científic d'Alacant. En paraules del seu gerent Olga Francés "el nexe d'unió de totes les empreses, malgrat ser de diversos sectors, és la constant cerca de processos d'innovació i la decidida aposta de totes elles per la R+D+i"

Per la seua banda, Manuel Palomar, va agrair a totes les companyies la confiança dipositada en el parc científic com a soci científic tecnològic en els seus processos de R+D+i i va manifestar que "el parc científic s'ha convertit ja en un referent per a les empreses amb inquietuds en innovació, i com no pot ser d'una altra manera, la nostra resposta ha de ser conforme a aqueixes expectatives. Treballem diàriament per a afavorir aquests processos d'innovació i aconseguir que les nostres empreses aconseguisquen al més prompte possible els seus objectius en el camp de la R+D+i".