El Parc Científic d'Alacant realitza una missió a l'Argentina per a intensificar la relació entre empreses innovadores de tots dos països

Argentina6
Argentina1
Argentina5

La gerent de la Fundació Parc Científic d'Alacant (PCA), Olga Francés, ha realitzat una missió comercial a l'Argentina per a intensificar les relacions del parc de la Universitat d'Alacant amb diversos centres de desenvolupament empresarial argentins.

La gerent del Parc Científic d'Alacant, Olga Francés i Pedro Sánchez, responsable de l'Acceleradora del Litoral Centre Consorci de Cooperació, en presència del rector de la Universitat Nacional Litoral (UNL), Enrique Mammarella, han signat un conveni de col·laboració entre totes dues entitats. Entre els objectius d'aquesta cooperació, destaquen l'intercanvi d'experiències, la difusió i promoció de les activitats conjuntes per a l'enfortiment de llaços de vinculació tecnològica, la col·laboració en programes de cooperació i coordinació, l'execució conjunta de projectes de formació i perfeccionament de recursos humans en transferència tecnològica, el desenvolupament d'estratègies comunes per a la detecció de projectes susceptible de suport, etc.

La gerent del Parc Científic d'Alacant, també va visitar el Parc Tecnològic Litoral Centre (PTLC), on ja existeix un conveni de col·laboració amb el Parc Científic d'Alacant. Durant la visita, Francés es reunió amb el gerent del PTLC Eduardo Malezo. Tots dos van adquirir el compromís d'intensificar la relació entre totes dues entitats. En aquest sentit, Francés va tenir ocasió de mantenir diverses trobades amb empreses de base tecnològica argentines, per a conèixer de primera mà els seus projectes i tractar de cercar sinergies interessants amb empreses vinculades al parc alacantí. També va presentar el PCA i les seues empreses i es van detectar possibilitats de cooperació empresarial que totes dues entitats van quedar emplaçades a explorar amb major profunditat.

La missió també va recalar a Buenos Aires, on la gerent del PCA va mantenir una reunió amb el govern de la ciutat, que està impulsant en l'actualitat el “Parc de la Innovació”. Olga Francés va traslladar l'experiència i know-how del parc alacantí i es va valorar de forma molt positiva la possibilitat de signar un conveni entre tots dos parcs per a facilitar les sinergies entre empreses.

Totes aquestes accions han sigut desenvolupades gràcies a la col·laboració de la Conselleria d'Innovació, Universitat, Ciència i Societat Digital, dins de la seua línia d'actuació "Internacionalització i gestió de projectes internacionals".