La spin-off de la UA Medalchemy s'integra en la multinacional líder del cànnabis medicinal Curaleaf

Aquesta operació situa al Parc Científic de la UA en el centre internacional de la investigació del cànnabis amb finalitats terapèutics

Curaleaf, líder mundial del cànnabis medicinal, compra EMMAC, propietària de la spin-off de la UA Medalchemy

La multinacional assegura una inversió global de 130 milions de dòlars

20 de maig de 2021 - Curaleaf, multinacional líder de productes de cànnabis, ha completat amb èxit l'adquisició d'EMMAC Life Sciences Limited, propietària de l'EBT sorgida en la Universitat d'Alacant (UA), Medalchemy, establida, al seu torn, al Parc Científic Alacant (PCA).

L'empresa de cànnabis EMMAC ha quedat així integrada en Curaleaf, per un import d'aproximadament 50 milions de dòlars i 17,5 milions d'accions de Curaleaf, amb una contraprestació addicional que es pagarà en funció de l'assoliment de fites per acompliment.

Curaleaf ha creat simultàniament Curaleaf International Hòldings Limited ("Curaleaf International") a Guernsey per a mantenir la inversió d'EMMAC i promoure la seua expansió europea.

La nova plataforma Curaleaf International inclou operacions de cultiu, processament, distribució i I + D amb certificació GMP de la UE en diversos mercats europeus clau de cànnabis medicinal, inclosos el Regne Unit, Alemanya, Itàlia, Espanya i Portugal.

Medalchemy, la spin-off alacantina instal·lada al Parc Científic de la UA, compte en l'actualitat amb una de les poques llicències de l'Agència Espanyola del Medicament per a la investigació a Espanya amb cannabinoides i es converteix així en una de les principals companyies d'I+D+i i processament de cànnabis a nivell internacional.

Curaleaf International planeja augmentar significativament la seua capacitat de cultiu en 2021 i superar les 10 tones per any per a 2022, a fi d'adaptar-se al creixement futur relacionat amb l'expansió de l'accés al cànnabis en els principals usos mèdics a Europa, així com a l'exportació a altres mercats.

Curaleaf International també té presència operativa i socis en països de la Unió Europea que estan implementant nous programes d'accés al cànnabis medicinal.

El director general de Medalchemy, Javier Soto, ha assenyalat que %u201Cel mercat del cànnabis medicinal a Europa està creixent de forma importantíssima ja que ofereix respostes terapèutiques eficaces a malalties existents. L'adquisició d'EMMAC (grup al qual pertany la nostra empresa) per Curaleaf, obri la possibilitat de continuar ampliant la nostra empresa ja que Curaleaf International seguirà amb noves inversions en Medalchemy. Això significarà la contractació de més personal altament qualificat, l'expansió i optimització de les nostres instal·lacions de desenvolupament i l'obertura de noves sinergies amb l'entorn universitari i científic d'Alacant%u201D.

Per part seua, Boris Jordan, president executiu de Curaleaf ha manifestat: %u201CLa finalització amb èxit de la nostra adquisició d'EMMAC i la formació del nostre nou negoci Curaleaf International, marca un punt de llançament transformador per a la nostra entrada en el mercat europeu del cànnabis. Sobre la base de la nostra posició de lideratge en el mercat dels EUA, aquesta operació posiciona a Curaleaf com el líder del mercat de cànnabis global%u201D.

Olga Francés, gerent del PCA, ha mostrat la seua satisfacció perquè una de les nostres empreses vinculades, spin-off sorgida de la UA, estiga situada dins de la multinacional líder del sector del cànnabis terapèutic. %u201CAixò evidencia les grans capacitats científic %u2013 tecnològiques de les empreses que en l'actualitat estan vinculades al nostre parc, així com l'enorme talent que emana de la UA i que, convertit en empresa, és recolzat en el seu desenvolupament pel PCA%u201D.