JORNADA POLÍTIQUES D'INNOVACIÓ EN LA UE

JORNADA

POLÍTIQUES D'INNOVACIÓ EN LA UE.

HORITZÓ EUROPA.
NOU PROGRAMA MARC DE I+D+i DE LA UE.

DATA: 16 de novembre de 2018.

LLOC: Saló d'Actes Edifici Nous Instituts (Campus d'Ampliació)

9:15 BENVINGUDA.

AMPARO NAVARRO FAURE. Vicerectora de Recerca i Transferència de Coneixement

JOAQUÍN MARHUENDA FRUCTUOSO. Patró de la Fundació Parc Científic d'Alacant.

9:30 L'EUROPEAN RESEARCH COUNCIL: OPORTUNITATS PER A INVESTIGADORS, PROJECTES INTERDISCIPLINARIS I PROVES DE CONCEPTE.

RESUM: En aquesta xarrada coneixerem com preparar adequadament una proposta per a l'ERC, quins aspectes han de cuidar-se més i quins són els errors més comuns en la seua presentació. Les característiques del programa de l'ERC són úniques en el món perquè: cerca propostes arriscades que puguen portar a avanços revolucionaris; proporciona finançament generós per a desenvolupar aquestes noves idees; accepta que el risc és consubstancial a la recerca capdavantera; no estableix línies prioritàries i deixa que siguen els investigadors els qui les decidisquen; ha implementat un sistema d'avaluació de gran prestigi en el qual participen els millors experts del món; els investigadors poden treballar en institucions públiques o privades europees.

PONENT: RAFAEL C. CARRASCO. Expert Nacional destinat en el Consell Europeu de Recerca on Col·labora amb el Data Analysis Group.

Rafael C. Carrasco és Doctor en Física Teòrica per la Universitat de València, Doctor en Informàtica per Universitat d'Alacant i membre del Departament de Llenguatges i Sistemes Informàtics de la Universitat d'Alacant.

Ha sigut director del seu departament i cap de desenvolupament tecnològic de la Biblioteca Virtual Miguel Biblioteca de Cervantes. Ha publicat més de 25 articles en revistes d'alt impacte i més de 40 comunicacions en conferències internacionals sobre inferència gramatical, autòmats probabilístics, xarxes neuronals recurrents; llenguatges de marcat, biblioteques digitals i simulació de reaccions nuclears..
Ha dirigit diversos projectes de recerca finançats pel Govern espanyol i la Comissió Europea, en particular com a coordinador del Projecte Europeu Succeed.

Actualment treballa per a la Comissió Europea com a Expert Nacional destinat en el Consell Europeu de Recerca on Col·labora amb el Data Analysis Group.

10:15 PRESENTACIÓ DE L'OFICINA EUROPEA CRUE-CRUP. INICIATIVA SOBRE LES UNIVERSITATS EUROPEES.

RESUM: Des de l'1 d'octubre de 2015, Crue universitats espanyoles i el Conselho de Reitores dónes Universitats portugueses (CRUP) van establir una Oficina europea a Brussel·les que el seu principal objectiu és donar visibilitat al sistema universitari ibèric i seguir d'a prop les polítiques europees que afecten directament a les universitats.

Després del discurs del President Macron en la Sorbona al setembre de 2017 en el qual va apostar per la creació d'unes xarxes d'universitats europees, tant el Consell europeu com la Comissió europea van arreplegar el guant i es van posar a treballar sobre aquesta iniciativa les primeres convocatòries de la qual veuran la llum a la fi d'octubre i que va a suposar un canvi radical per al futur de la universitat a Europa. Noves oportunitats i nous reptes per a les universitats, els estudiants, els investigadors i les empreses.

PONENT: LUCÍA SIRERA. Responsable de la %o200B%o200BOficina Europea Crue-CRUP a Brussel·les

Llicenciada en Dret per la Universitat de Granada i Master Internacional en Estudis Europeus per la Universitat Antonio de Nebrija i la Universitat de Lieja (Bèlgica)

Lucía Sirera va treballar durant 16 anys en la Universitat d'Alacant lligada al Vicerectorat de Recerca i, en concret, a l'Oficina de projectes europeus i el projecte IPR-Helpdesk. Després de 6 anys en la Direcció general de Recerca de la Comissió europea com a Expert Nacional, des d'octubre de 2015 és la Responsable de l'Oficina europea Crue-CRUP.

11:00 COFFEE BREAK

11:30 PRESENTACIÓ D'HORITZÓ EUROPA.

RESUM: donar a conèixer 'Horitzó Europa', el nou Programa Marque de R+D+I de la UE al que la Comissió ha proposat destinar 100 000 milions EUR per al pròxim pressupost de la UE a llarg termini (2021-2027). El programa parteix dels assoliments i èxits de l'anterior programa (Horitzó 2020) i el seu objectiu és mantenir a la UE a l'avantguarda de la recerca i la innovació a escala mundial. Horitzó Europa és el programa de recerca i innovació més ambiciós fins al moment. Román presentarà la seua estructura, novetats i oportunitats per a investigadors i empreses.

PONENT: ROMÁN ARJONA. Economista Cap en la Direcció general de Recerca i Innovació de la Comissió Europea.

Román Arjona va ser Secretari General de Ciència, Tecnologia i Innovació del Govern d'Espanya. Abans d'entrar en la Comissió va ser Assessor del Secretari d'Estat i del Ministre de Ciència i Tecnologia. Román també ha treballat com a economista per al Banc Europeu d'Inversions, el Fondo Monetari Internacional i l'OCDE. Ha sigut membre de de el grup assessor d'alt nivell del Fòrum Econòmic Mundial sobre creixement inclusiu i competitivitat a Europa i també del Consell de l'Agenda Global d'aquest organisme sobre nous models de creixement econòmic. Román té un doctorat en economia per l'Institut Universitari de Florència i un Màster en Estudis Econòmics Europeus pel Col·legi d'Europa de Bruixes. Va ser Premi Extraordinari de la seua promoció en economia per la Universitat de València.

12:15 TORN DE PREGUNTES.

13:00 CLAUSURA.